31 mars 2009

KIRURGEN + SPYSJUKAN

Igår vid elva åkte vi till Arvika Sjukhus eftersom jag hade tid hos kirurgen för å få se om jag fick operera brösten mindre. I väntrummet får Liam en kompis. Han ser ut som karlsson på taket fast utan propeller. Och han satt i rullstol. Men jag återkommer till den filuren efter mötet :)

Jag fick komma in 22 minuter för sent. Satt alltså å vänta i 40 min eftersom man skulle vara där 20 min innan. Det var en läkare och en sköterska inne. Båda var tjejer. Läkarn tittade på mina bröst och sa att jag absolut hörde till dom som ska operera brösten. Men jag får inte göra det förrän jag fått dom barnen jag ska ha då brösten kunde bli väldigt konstiga av en graviditet. Skulle komma tillbaka om 5 år först. Och jag skulle operera dom innan jag är 30-35 iaf annars blir det väldigt svårt å göra det efter det. Så antingen ska jag skaffa 5 barn på 5 år eller vänta något extra år för jag vill ju ha 6 barn. Å fredrik vill ju inte ha fler barn :( hehe. Och eftersom jag e lite trött på å va singel så vill jag gärna skaffa en pojkvän så han får gärna vilja ha 5 barn då :)

Efter mötet åkte vi till taserud å hämtade brorsan. Vi åkte till Kockis å åt mat. I bilen berättade jag för brorsan om Liams nya kompis i väntrummet. Jag sa att han var lika stor som Liam, satt i rullstol och såg ut som karlsson på taket fast utan propeller. Chrille fråga hur vi visste att han inte hade det när han satt i rullstol. Så jag sa som det var. Mamma drog ur honom ur rullstolen å satte honom på golvet. Ni skulle sett Chrilles min. Han såg ut att tänka på om mamma var störd som rycker upp en kille från sin rullstol. Så vi skrattade gott åt honom innan vi berättade att det var en docka som satt i en liten leksaksrullstol :D Camilla kom till Kockis å åt med oss oxå.

Jag, mamma och Liam åkte hem och jag satte på One Three Hill =) Då kommer brorsan och Camilla hit å tittar på det med mig. När filmerna var färdiga satte jag på tvn å så säger Chrille varför sätter du inte på en till? Å jag sa nej men e ju 3 timmar kvar till jag ska se på tv. Å då sa Camilla att jag hann se på en till så jag satte på en till eftersom dom så gärna ville se ;) haha

Efter att dom åkt börja jag må otroligt dåligt. Hade väldigt ont i huvudet å så. Så jag tog en Ipren å gick å la mig vid 23.40. Sen i natt vaknade jag av att jag mådde så jäkla dåligt å Liam skrek som bara den. Så jag ringde mamma som kom in å vände Liam å stoppa i nappen igen. Efter ett tag började han igen. Så jag gick upp å tog honom å gick till soffan så la jag han hos mamma å sa att hon får ta han. Sen fick jag gå på toa å spy. Jag hatar verkligen att spy. Det är så jäkla äckligt :( Iaf så satt mamma å mata Liam när jag kom ut så jag gick å la mig igen. Sen kom mamma in å la Liam. Å så tog det några timmar till å han började skrika så ringde till mamma igen som fick stoppa nappen i han. Å så höll det på hela natten.

Idag har jag inte ens rört Liam. Å jag har för det mesta sovit fram tills nu. Har inte så ont i huvudet längre och har som tur är bara spytt en gång. Enligt Camilla är det bara i 12 timmar man mår dåligt. Som om det skulle göra mig gladare.!

Ringde MTs hyresvärd oxå å frågade hur det gick eller om jag får den osv. Men han sa att någon skulle kolla på den i morgon och att han inte kunde svara på hur många det var före mig eftersom listan var väldigt inaktuell så jag skulle ringa på fredag igen för då visste han mer sa han. Så nu hoppas jag att den som kollar i morgon säger nej :D

2 kommentarer:

  1. nu kan ni sitta där borta alldeles själva för jag vill iaf INTE träffa er:)

    SvaraRadera
  2. det är tolv timmar om du åkt på samma som oss andra. var glad om det är det, annars kan det hålla på i flera dagar :p

    SvaraRadera