06 mars 2009

LITE SÖMN

Liam kom i säng 01.48 igår och låg och gnällde under natten oxå. 09.35 gick vi upp å han fick välling för jag orkade inte fixa gröt. Onödigt egentligen eftersom det ta lika lång tid. Men det känns längre. Sen skulle jag ge Liam medicin. Jag tror jag höll på att kväva honom då han inte verkade kunna andas. Och den vita grejen som skulle vippa gjorde inte det. Efter mycket om och men fick mamma ordning på skiten så Liam fick masken över ansiktet igen och andades så det vippade vilket var bra. Jag bytte blöja och klädde på honom. Åkte till stan och letade upp solbergagatan. Den såg mysig ut. Sen handlade vi på konsum och åkte hem. Liam fick mer mat och medicin och ny blöja sen la vi oss. När jag vaknade fick Liam mer mat, blöja och medicin. Sen fick han ligga på golvet och leka medan jag var och fixade mat. Fattar inte hur folk intek na låta barnen leka själva. Liam roar sig bäst själv. han blir jättearg om jag leker med han oftast. Man får liksom kolla vilket humör han är på. Innan jag åt fick Liam mer mat och medicin sen la jag honom igen. Jag åt mat. Potatisgratäng och Fläskkaree. Sen efter typ 45 min kom Linda hit och väckte Liam. Hon tog i dörren så hunden började skälla :) Men lika glad var Liam för det. Han fick äta mild havrevälling idag. Han åt såklart det med som om han ätit det jämt. 23.15 bytte jag blöja och läste Pinochio sen la jag liam i sängen. Tror han sover nu. Kanske ska göra han sällskap? hmm

1 kommentar: