19 mars 2009

IRRITERAD

Vid 9 började Liam skrika. Å ja var så förbannat trött då jag inte får sova på natten för att Liam ligger och pratar, skriker, spelar musik och slår nappen på sängstolparna så jag blir tokig. Så jag skrek på mamma att ta Liam när jag hörde att hon gick ut på balkongen. Men hon sket i mig å jag somnade om. Sen vaknade jag igen av Liam vid tio. Så jag skrek på mamma igen att ta Liam men hon sket i mig igen. Så jag gick till Liam å märkte att han bajsat så jag bytte blöja och la honom igen för å hoppas att han ville sova lite till. Kvart i elva vaknade jag av att det knackade på ytterdörren å Linda kom hin. Så jag tog upp Liam å gav han välling, ad-droppar och medicin sen fick han leka lite. Brorsan var här när jag vaknade oxå. Han, Linda och mamma gick över till mammas förra förråd för å tömma det. Jag och Liam roade oss med att leka lite sen satt jag vid datan när Liam somnat. När dom var färdiga kom Camilla hit oxå. Jag, Brorsan, mamma och Liam åt mannagrynsgröt. Liam tyckte det var mycket smarrigt. Men mjölk gillar han nog inte för han bara putter bort flaskan hela tiden. Sen efter maten lärde han sig att man kan skaka väldigt på huvudet så han satt och skaka på huvudet i 2 minuter minst medan alla skratta åt han :D Nu har jag badat honom, läst en saga som jag aldrig hört förr och lagt han i sängen. Han ligger och pratar hör jag men hoppas han somnar snart. Jag borde börja bli en morgon människa men e så irriterande å gå upp tidigt om man inte får sova ordentligt.

Nu det som irriterar mig. Jag skulle få 3200 kronor retroaktivt i morgon. Men såg på min bank att jag bara får 1600 för dom andra 1600 har gått till soc. Fy fan vad irriterande det är!!! Men Fredrik har sagt att jag ska få underhållet denna månaden så det hoppas jag att han kommer ihåg. :) Och jag har ingen hjälp från soc. Jag klarar mig själv det känns så jävla skönt faktiskt =) Lite tufft men jag sparar åt både mig och Liam nu och det vill jag fortsätta med :) Skulle köpt en säng för min retroaktiva peng men det får jag nog lägga på hyllan känns det som :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar