06 mars 2009

LÄKARBESÖK

Liam har vart gnällig hela natten. Alltså han har sovit med nappen i munnen men ändå bara gnällt så att jag inte kunnat sova. Vid 1 skulle han ha mat men åt inte upp allt. Sen la jag honom igen. Han somnade men fortsatte ligga och gnälla så att jag inte kunde sova mer än 20 min åt gången. Så sov väl sammanlagt 1,5 timme i natt. Upp tidigt för att duscha, väcka Liam, ge han mat, byta blöja och klä på han, packa väskan och ut till Fredrik som stod utanför och vänta vid 10.50. Vi åkte till Verkstan och gick till barn och ungdomsmedicinmottagning. Vi fick astma medicin till Liam då han hade nått som kallades förkylningsastma. Så ska ge han i de i minst 5 veckor. Känns skitjobbigt att behöva tvinga på honom en mask 4 gånger om dagen dom första dagarna. Men lördagarna får iaf Fredrik kämpa med det :) Liam fick ta prickprover på Katt, Hund och mjölk oxå. Han var inte allergisk mot det som tur var. 13.05 kom vi ifrån läkarn och åkte till Torget. Gick först på guld och gåvor och hämtade Liams doppresent. Sen till apoteket och hämtade ut Liams medicin. Som Fredrik var snäll nog att betala :D På väg till bilen knackade Camillas syster Linda på mej. Jag som inte reagerar i vanliga fall gjorde de idag :) hehe Sen åkte vi hem och på vägen beställde Fredrik pizza i Jössefors med extra fyllning. Jag skratta för det lät så kul. Han sa att han var hungrig. Men han orkade inte äta upp :) Liam sov för det mesta hemma. Han hade feber i morse och vill inte alls äta mat. Jag och Fredrik kollade på Hottie and the nottie eller vad den hette med Paris Hilton och sen på Rallybrudar. Sen åkte Fredrik hem. Mamma kom strax efter han åkt med pizza till mig. så snällt =) När jag pressat i mig nästan hela pizzan och börjat kolla på unga mödrar så kom Camilla och brorsan. Jag lämnade över herr gnäll till Camilla så hon fick byta hans bajsblöja :D hihi. Sen kom även syrran och satt bakom ryggen på mig och läste smsen som jag skickade till Fredrik. Och jag vågar nästan gissa att hon även läste vad Fredrik skrev :) Sen kom Tony oxå. När dom åkt sov Liam en liten stund men han vaknade halv tolv igen. Så jag tog upp han och läste rödluvan för han. Sen lekte jag med honom på golvet. Skrev sms till Sandra oxå. Tycker lite synd om henne faktiskt så ville visa att jag finns här för henne. Klockan ett fick Liam mat igen och sen la jag honom i sängen igen. Nu hoppas jag att han ska somna och sova någorlunda idag då jag gett honom 2 doser alvedon. Men verkar inte vilja somna :( Och jag e skittrött. Känner mig inte som en människa kan jag ju säga.

LÄNGTAR TILLS PÅ MÅNDAG :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar