10 mars 2009

LÄGENHET

Igår åkte jag, mamma och Liam och tittade på två lägenheter. Den ena var det bara luftburen värme i så det blir ju skitdyrt så den gick bort. Sen den andra. Den var oxå dyr och varmvattnet ingick inte. Men den låg i stan iaf så jag tänkte att jag kunde ta den tills jag fått något bättre. Så på kvällen ringde jag och sa att jag kunde ta den. Då sa han till mig att ringa idag så han kunde ta mina uppgifter. Men i morse när jag ringde då sa han att han hyrt ut den igårkväll. Så jag vet inte vad han håller på med.

Liam vaknade sju. Jag var otroligt trött som vanligt då han sover dåligt nu när tänderna trycker på. Sen efter medicinen gick vi å la oss. Sen halv tio gick vi upp igen. Han fick gröt och medicin. Ny blöja och kläder. Vid tjugo över ett åkte jag, Mamma, Linda och Liam in till stan. Jag och Linda gick till banken. Där öppnade jag ett sparkonto till mig med då jag kommit på att ta mig råd att börja spara. Får se hur det går. När jag var färdig hade Linda inte ens kommit till kassan. När vi kom ut till bilden så berättade Linda att MT Skulle flytta till Sara. Sen åkte vi till Mc Donalds. Där mötte Malin och Catta oss så vi åt ihop. Sen sa vi hej då till dom och Linda och åkte och handlade. Jag ringde MT och frågade om jag fick komma och kolla på lägenheten och det fick jag under kvällen. Så vi gick och la oss när vi kom hem en stund. Sen gick jag upp och kollade på Unga Mödrar. Jag stör mig mycket på Malou Stella. Vid åtta var vi hos MT. Lägenheten var jättemysig faktiskt. Gillade inte att badrummet var så pyttelitet och var röda mönstrade väggar med rosa toalett och handfat. Men MT sa att hyresvärden skulle renovera lägenheten när han hade tid så man fick tjata lite på honom. Så hon ska säga upp den den sista och säga att jag vill ha den så får vi se om jag får den. Den var större, Mer centralt och mycket billigare än den jag kolla på igår. :D Sånt gillar jag. Så nu e det bara att hoppas.

Liam ligger och gråter. Han ska alltid hålla på. Kan han inte bara soman så jag får sova? Har gett han lite alvedon men verkar inte hjälpa. Jag e jättetrött och vill sova. Bara hoppas han somnar snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar