08 mars 2009

HUNDVAKT

Liam skulle såklart ha mat klockan 06.00 i morse. Lilla zombie jag fick snällt släpa mig upp och fixa lite välling åt honom. Sen ville han inte sova förrän 07.00 igen. Vid 10.00 skickade Fredrik och fråga om han kunde ta Liam i morgon ist för idag då hans mormor inte kunde komma idag. Och jag hade ju totalt glömt bort att han skulle komma :D Så Liam fick äppel och päron gröt med äppeldricka och en torr blöja. Sen fick han ligga och leka. Och jag har märkt att han börjar sätta sig upp om man har han liggandes i knät. Har inte sett han göra det på golvet än men det kommer. Han är så duktig så. Janne har vart här på besök. 2 gånger idag t.o.m. vissa har inget liv. Sen kom Syrran och Tony hit och hälsade på oxå. När dom åkt blev det melodifestivalen för mig och mamma. Henrik skickade sms och frågade om jag kunde vara barnvakt åt hans hund. Jag visste inte ens han hade hund men man lär sig ju något nytt varje dag. Jag och mamma satt och skrattade åt att Carolin kom vidare. Snälla snälla snälla snälla lämna mig inte här ensam osv:) Dålig låt haha. ville ha med Star Pilots men jag får aldrig som jag vill. Efter melodifestivalen kom Henrik och Erika hit så vi mötte upp dom ute med hundarna i koppel för å se om dom kunde komma överens. Laika skulle skydda alla. Även Henrik ville hon skydda men Henrik tyckte inte de vore så smart när de är hans hund haha. Sen blev dom med in. Erika satt med min son och var riktigt kär i honom. Henrik satt vid datan. Sen åkte dom. Goldie som är en blandning av Schäfer och Golden Retriver sprang till dörren och väntade och skällde och höll på. Sen kissa hon på mitt golv. Henrik skrev att han inte brukar lämna bort hunden så då e de ju väldigt smart att lämna hunden till någon som inte ens vet att hon existerar :D hehe. Men nu har jag precis vart ute med Goldie så hon fått kissa och skita igen så nu ligger hon faktiskt helt lugnt på golvet och en meter ifrån står Laika och tittar på :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar