01 mars 2009

MASSA FOLK

Idag började dagen återigen 09.30. Jag gav Liam äpple och pärongröt och vi gick och la oss igen. 12.35 vaknar vi igen och Liam får sej lite modersmjölksersättning. Janne kom hit och satt och degade idag med. Jag frågade mamma vad vi skulle äta idag och hon frågade vad jag ville ha så jag svarade shalom. hon frågade när jag ville äta å jag svarade nu. Tänkte jag kunde bli av med Janne då. Men nej han fattade inte. Klockan gick och 15.10 fick Liam modersmjölksersättning igen. Janne åkte äntligen och jag klädde på Liam och åkte till Shalom. Pizzagubben sa vad jag skulle ha idag med så jag sa ja. Sen sa han att han att han aldrig kunde gissa vad mamma ville ha då hon alltid tar olika. Man kanske ska chocka gubben nästa gång och ta något annat? =) När vi ska åka hem säger mamma att vi ska åka å hämta Chrille eftersom han ville med hem så hennes sömn sket sig då hon hade tänkt sova lite. Sofia ringde typ 3 sekunder senare och sa att hon ville till mig ändå. Så jag sa att vi kunde plocka upp henne då när vi ändå var i stan. Så vi åkte å hämta henne hos sin mamma å sen åkte vi till Camilla och hämtade brorsan. När vi kom hem stod Hanna och Lisbeth med familj och kastade is på mitt fönster. Så jag frågade varför dom gjorde det och dom hade tänkt sig att jag skulle komma ut med kaffe. Haha. Så vi bjöd in dom. Hanna gick hem och lämnade Tilda först. Inne satt jag, Mamma, Sofia, Liam, brorsan, Lisbeth och Xandro och diskuterade om Hanna bodde långt bort då hon inte kom. Men så kom hon ihop med Tolia och Malin. Malin var lite irriterad och skulle gå hem och rädda sin dotter. Så jag sa att hon kunde ta med sig Alva och komma hit. Så de gjorde hon. Så vi blev Jag, mamma, brorsan, Sofia, Tolia, Hanna, Xandro, Lisbeth, Malin och Alva här. Barnen gick från knä till knä. Xandro är 1,5 år, Liam är 6 månader, Alva och Tolia är 4 månader. Alva är 1 dag äldre än Tolia. Hehe. Efter att Liam klappat Tolia lite på huvudet så ville han sova då han inte sovit nått idag förutom hela vägen in till stan i 10 min hehe. Så var väl Xandro som sprang omkring och möblerade lite hos mig. Mysigt med lite barn :) Brorsan beställde pizza och Sofia satt och åt chrilles kanter och sen fick hon en liten bit av pizzan oxå för Chrille tyckte synd om Afrikabarnet sa han :) Sen fick jag ett kort på Sofia att sätta på min kortspegel då hon kände sig lite utanför. Linda kom hit och visade upp sin nya coola frilla. Sen åkte Mamma och Linda till stan, Sofia åkte hem och sen kom mamma hem och sa att vi tappat bort någon. Camilla kom hit och tog hand om min son och tittade på tv. Sen åkte hon och brorsan hem :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar