18 mars 2009

100

Detta är mitt hundrade inlägg. Så därför tänkte jag att ni kanske ville veta vem jag är för jag har inget annat att skriva om. Ni orkar ju säkert inte läsa allt men nu har ni å göra :)

Allt började på Näl BB i Trollhättan fredagen den 22 April 1988 klockan 01.34. Christine Carlmark och Sture Jönsson fick sin andra dotter och även det sista gemensamma barnet ihop. Det var jag å fick namnet Maud Jezzica Carlmark. Då stavades jag med S men år 2000 började jag stavas med Z å numera har även skatteverket uppskrivet Z så de så. Jag vägde 3330 g å var 49 cm lång. Förlossningen gick på 2,5 timme å jag kom 15 dagar för tidigt. Min ögonfärg var blå precis som dom flesta barnens brukar vara. Jag hade svart hår som blev ljust efter tio månader. Mitt födelsemärke bestod av 3 röda fläckar i nacken och jag var en kopia av min stora syster Live Marie-Louise Jönsson Carlmark som föddes 3 okt 1986. Mina faddrar på dopet blev Johan Källvik och Fredrik Källvik. Den ena var mycket sjuk så därför blev hans bror oxå min fadder. Jag log första gången den 3/5 den 3/7 grep jag efter saker, 1/8 vände jag mig från mage till rygg. 17/9 satt jag själv, Kröp gjorde jag 12/9 och den 1/12 reser jag mig upp. Jag fick min första tand 2/10 och mitt första ord som jag sa var lampa.

Jag har inga barndomsminnen från min tid i Stora Mellby där jag bodde mestadels. Vi flyttade oftare än jag minns å kan inte ens idag nämna alla orter vi bott på. Det tror jag inte att mamma kan heller. När jag var 1 år gick mamma å Sture skilda vägar. Som tur var var dom inte gifta. Sture går å gifter sig med ett monster Annelie. Tillsammans får dom två barn Peter och Jimmy. Jag tappar nästan helt kontakten med Sture efter att jag suttit å väntat vid telefon på att han ska ringa å säga grattis. På min elva års dag gav jag upp och insåg att han aldrig kommer att komma ihåg det. Jag började stöta undan honom ännu mer än tidigare och ville inte alls åka till honom.

Mamma träffade Leif och tillsammans fick dom en son. Min lillebror Christoffer föddes den 9 Juli 1991. När han var 1 år gick även mamma å Leif skilda vägar. Och dom var inte heller gifta. Jag började förskolan i Essunga. Men då jag inte gillade förskolan gick jag alltid in till ettan där jag satt hela dagarna och jobbade med matte och allt annat dom lärde sig. Milli var ofta sur på mig för att jag redan då var bättre än henne på att läsa. När jag skulle börja i ettan på riktigt så flyttade vi. Så jag började i Stora Mellby skola. Där träffade jag min bästa kompis på den tiden. Angelica. Än idag har vi kontakt men vi står tyvärr inte lika nära som förr. Det kan ju bero på att vi bor 25 mil ifrån varandra. Jag gick i Stora Mellby till i femman. Under tiden gifte sig mamma med Christer. han hade tre döttrar. Emma, Lotta och Malin. I mellby delade vi alla barn utan chrille rum. Chrille och Milli gick inte ihop lika bra som jag och Chrille så var ofta jag som fick dela rum med honom. Mamma och Christer skildes efter några år som man och hustru.

1998 skulle vi flytta till värmland. Men mamma träffa en ny kille om jag inte minns fel. Syrran flyttade till Sture. Mamma sa till henne att hon inte fick flytta hem förrän hon bott där i ett år. Milli slutade prata helt med mamma. Under den tiden träffade jag Erika. Vi var lika gamla, gasnka lika till både sätt och utseende. Vi fyllde år samma dag och föddes nästan samma tid. Vi fann varandra rätt snabbt. År 2000 var året då flyttlasset gick till Koppom i värmland. eller snarare till Söpple. Syrran hade bott hos Sture i 1 år och kom hem med svansen mellan benen. Hon ville flytta med till Värmland. Dagen innan vi skulle åka fick vi veta att huset mamma skrivit kontrakt på inte längre gick att hyra då dom sålt det. Så vi fick sätta våra möbler och saker i en ladugård bredvid mormor och flytta in till mormor.

Efter några månader fick vi ett hus inte långt ifrån mormor. Ett hus som vi redan år 98 var och tittade på. Vi började på hierneskolan i koppom. Jag började i sexan. Första dagen satt jag på sandlådan och tittade på klassen som spelade brännboll. Therese kom och satte sig bredvid och frågade vart jag var född. jag sa Näl å hon utbrister i trollhättan? Skojar du det är jag med. Sen den dagen var vi oskiljaktiga. En dag sov jag hos Therese. Mamma ringer hem till Therese å säger att hon kommer och hämtar mig. Therese sa att mamma lät förstörd å att Milli grät i bakgrunden. Jag fattade inget. När mamma hämtade mig mötte hon mig utanför bilen och kramade mig samtidigt som hon sa att Erika dött. Jag blev helt chokad. Hon var bara 11 inte kunde väl hon dö? nej inte min kompis! Det trodde jag inte på. Hon hade ju skickat sms inte alls långt innan. Men dagen kom då vi åkte ner för begravning. Jag vägrade gå med Sture å dom så jag ville inte gå. Mamma sa att hon kunde gå med mig bara jag gick för hon trodde jag skulle ändra mig annars. Mamma träffade henne bara en gång tror jag. SÅ jag gick med mamma. Dom spelade Backstreet Boys låt Show me the meaning då det var hennes älsklingslåt.

Det första året i Värmland var oxå året då jag och syrran inte alls var ihopklistrade längre. Det var året då jag var i kläm jämt. Jag tog alltid hand om mina syskon då mamma alltid jobbade för att kunna ge oss ett bra hem och det har hon även lyckats bra med. Efter ett år slutade syrran med att ha mig som slagpåse och vi började umgås som systrar och till slut även bra kompisar. Brorsan var en otroligt jobbig kille som alltid skulle förstöra allt. Kleta ut alla salver och smink och fjanta sig. Det kom fram att det var hans sjukdom ADHD som orsakde det. Han kom ofta in till mig och ville jag skulle läsa godnatt sagor. Han har även haft en mardröm om mig där han skriker snälla Jezzica slå mig inte i sömnen. Men nu är vi oxå bra kompisar. Tillräckligt bra för att han vill låna ut sina kompisar till mig om jag behöver.

I sexan eller sjuan bråkade jag och Linda om samma kille. Vi var även kompisar då och träffades då och då. Men var först i nian som vi blev oskiljaktiga och alltid hängde ihop. Min första kyss fick jag av Markus som även var min första kille. Men det höll bara i 3 veckor sammanlagt. Henrik var jag ihop med i en månad. vi hånglade en gång så heller inte seriöst. Sen var det totte. han minns jag inte ens hur länge jag var ihop med så kort var det. Men det första seriösa förhållandet hade jag med Fredrick Brunzell. Han tog min oskuld och vi var ihop i 7 månader innan jag tröttnade på all otrohet å alla elaka ord osv och bestämde mig för att dumpa han. jag, Mamma, Chrille och Syrran åkte till Spanien med buss. Syrran var gravid med sitt ex och folk på bussen trodde jag och brorsan var ihop då vi tydligen hånglade på bussen. Bara det att jag satt bredvid syrran och mamma och Chrille satt framför oss. I spanien fick syrran tyvärr ett missfall så hon och mamma var på sjukhuset medan jag och brorsan fick roa oss själva. Vi umgicks med Robin och Rasmus som kom från Kil och åkte samma buss som vi dit. Jag, brorsan och Robin var på stan å dom skulle vakta mig så ingen drog i mig. Första killen som drar till sig mig å killarna bara fortsätter gå. Bra vakter va? efter 5 min kom dom tillbaka och drog iväg med mig igen. Efter 12 dagar e vi hemma igen och syrran verkar må helt okej.

Tobias var jag ihop med oxå senare men han var inte heller långvarig typ 4 månader. 3 December 2005 träffar jag Robin. Jag blev kär direkt. Då han hade tjej så skrev jag aldrig något till honom. Men så en dag fick jag sms om att han var singel så då la jag in en stöt. Efter två veckor fick jag dock veta att han fortfarande hade tjej. jag åkte till gbg å när jag kom hem kom Robin på kvällen och berättade att han gjort slut den 4 feb. Den 6 feb blev vi ihop å var även den dagen vi kysstes för första gången. 10 mars flyttade vi ihop i Sulvik. vi planerade barn och jag blev gravid första gången vi hade sex 1 april. Fick missfall i vecka 12 och robin var så go mot mig då. 2 veckor senare blev jag gravid igen. Men robin hade ändrat sig. Han ville inte ha barn längre. Han gjorde allt för att jag inte skulle behålla det. Han köpte sig en pitbull fast att jag var livrädd. Till slut gick jag med på en abort i vecka 12. två veckor senare orkade jag inte mer utan lämnade robin och flyttade hem efter ett 9 månaders långt förhållande där vi bodde ihop i åtta. Bodde hos mamma i sex månader. Jag åt inte och mådde inget bra alls. Robin blev orolig och bestämde sig för ett seriöst snack om vad som egentligen hände som gjorde han rädd för att bli pappa och tvingade i mig mat genom att hela tiden bjuda mig. till slut började jag rycka upp mig. började äta och må bättre. Fick en etta i Jössefors och allt blev hur bra som helst. Nästan iaf.

I Juni 2008 träffade jag Fredrik. Han gick på hierneskolan ihop med syrran men på den tiden pratade vi aldrig. Nu började vi umgås ihop. Vi söp ihop, Åkte på bilträffar och var i rudskogen. Mina känslor blev starkare för honom även om jag aldrig vågade erkänna det ens för mig själv. Så sa hela tiden att nej jag är inte kär fast att mitt hjärta inget hellre ville än att skrika ut sin kärlek. 15 December hade vi sex för första gången. Jag tänkte att äntligen kanske vi blir ihop. 5 Januari fick jag veta att jag var gravid. Innan testet var färdigt grät jag enormt. Skickade till mamma att öppna porten och stormade över till mamma klockan tre på natten. Mamma blev nästan rädd när hon såg hur förstörd jag var. Vi satte oss i stora rummet å pratade igenom vad det var. Tog lång tid innan jag kunde klämma ut att jag var gravid mellan tårarna. Mamma sa att jag inte skulle göra abort. Det ville jag inte heller. Fredrik blev arg när jag väl skicka och berätta att jag var gravid och tänkte behålla det. Men vi fortsatte ändå att träffas fram till jag var i 6e månaden. Då ville han att jag aldrig mer skulle höra av mig om jag verkligen gillade han. Så jag höll mitt löfte i 3 månader. 15 Maj flyttade jag till en tvåa i Jössefors för att få plats med barnet.

Onsdagen den 3 September 2008 klockan 03.16 föddes våran gudomliga son på Karlstad BB. Han var 52 cm lång å vägde 3900g. Jag såg direkt att det var Fredrik som var pappan. Han fick namnet Liam Christoffer Carlmark. Var Madde som berättade för Fredrik att Liam var född då jag inte vågade pga löftet. 2 veckor senare fick jag dåligt samvete av att jag inte hört av mig så jag skrev att han gärna får träffa Liam om han ville. Så vi började att träffas igen utan Liam. Vi pratade heller aldrig om honom. En dag när Liam var lte mer än 3 månader fick hans familj veta att han fått barn så dom kom hit och träffade Liam. I Januari började även Fredrik att träffa sin son. Och han fullkomligt älskar sin son nu :)

Jag är extremt sugen på att flytta till en tvåa eller trea i Arvika. Det känns lättare då jag inte har körkort. Så nu är man på lägenhetsjakt oxå. Bodde hos robin i åtta månader, ettan ett år å snart har jag bott här i ett år. Så man ser ju hur länge jag stannar. Men vill inte att Liam ska flytta massor så som jag gjort så får bli rotad i Arvika när jag får en lägenhet ist. Idag har jag inte alls kontakt med Sture å hans familj om han inte känner för å ringa för då svarar jag ju iaf. Jag är otroligt kär i Fredrik. han är den bästa killen jag vet. Vet inte varför men han e verkligen speciell. Linda å Therese hänger jag med än. Linda är världens bästa. Ibland e jag nere i Stora Mellby och träffar Släkten på Stures sida. Men inte så ofta. Jag vill ha 6 barn med inte mer än 2 års åldersskillnad. Så stressad börjar man ju bli lite grann. 2 pojkar och 4 flickor men sånt kan man ju inte välja så friska barn iaf. Just nu bor min mamma hos mig med sin hund Laika och katten skrutten. Sen har jag en katt som e skitsöt. Zippit heter hon. Jag dricker inte så ofta lägre som jag har gjort. Men ordnar allt barnvakt ibland och går ut och roar mig.

Sen bara måste jag berätta vad som hände vid tolv i natt :) Hahahahaha jag skrattar fan i mej än alltså. Mamma står i köket och hennes telefon ringer. SÅ hon springet hit (Stora rummet) och hämtar den. Sen går hon tillbaka till köket. Och jag som sitter vid datan hör bara en duns och vänder mig om och ser mamma sitta på golvet. Jag frågar vad hon snubblar på å mamma svarar Laika är lös i magen. Jag fattade inte ett dugg av vad hon menar med det. Hon tar upp telefonen hon tappa och fortsätter prata. Jag tänder lampan och ser att hon faktiskt halkade på Laikas lösa skit hon lagt på golvet. Jag skratta så jag höll på att dö. Det där med att halka på bananskal har man ju hört. Men inte att någon åker i golvet för å trampa i lite bajs. HAHAHAHAHAHA det var kul alltså. Mamma klädde av sig och torkade upp bajsen å snälla jag satt och gapskratta åt henne. Det gör jag nu med men hon bara skakar på huvudet å säger så kul var det inte. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar