01 april 2009

VAR INTE SPYSJUKAN =)

Trodde jag hade spysjukan eftersom jag spydde. Men bara gjort det en gång så kom fram till att det inte var det.

MT ringde och väckte mig idag. Den som tittade på hennes lägenhet tog den tyvärr. Men hyresvärden sa till henne att hälsa mig att jag skulle ringa i mitten av april igen då han kanske fick en till lägenhet ledig då så hoppas på den ist då :D

Sen somnade ju jag om igen då va. Gick upp vid ett typ. Hade så jävla ont i nacken och ryggen att jag knappt våga röra mig. Ringde verkstan och dom sa att jag skulle åka in till akuten med en gång. Mamma fixade så Linda kunde passa Liam och när Linda ringde mig berättade hon att jag kunde ha hjärnhinneinflamation eftersom mina symtom var samma. Så då blev jag ju lite orolig. Åkte in till sjukhuset kvart över två å kom hem typ tjugo min över fem eller så. Läkarn verkade inte hitta något fel å vi väntade för det mesta. Men till slut sa han att det kunde vara ett halsvirus som hette kisses Decice eller hur det stavas. Det smittas inte om man inte pussas å så. Så Liam får jag inte pussa på på 2 veckor =( Ska nämligen vara sjuk i två veckor. Jag HATAR att vara sjuk. Det gör ont ont ont å ont. Det är jobbigt å jag tycker lite synd om mig själv då. Konstigt att jag inte kysst någon men? Hmmm okej precis. Om jag blir värre skulle jag komma in med en gång för då kunde det vara hjärhinneinflamation men just nu var det inte det eftersom jag fortfarande var med som han sa. Och mamma slog mig med soppåsar å skaka på sängen och höll på. Å Sköterskan som släppte in oss i rummet släckte lampan innan hon släppte in oss. Det hör ju inte till vanligheten =) Men hon visste ju att jag var ljuskänslig så. Chockad att mamma inte tände lampan oxå när hon ändå var i farten.

Sen åkte vi å handlade. Glömde ju givetvis ta apoteket så får göra det i morgon när jag ska till läkaren med Liam och kolla upp hans astma. Jag tycker iaf den blivit bättre :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar