24 april 2009

MARIEBERGSSKOGEN

Gav Liam frukost redan klockan nio idag. Nu när han somnar tidigare vill han upp tidigare. kul för honom tråkigt för mig =) 10.22 skickade syrran å frågade om jag inte ville med till karlstad idag. Sa att jo det kunde jag ju bli. Var nämligen ett av presentkorten jag fick i present av syrran. Vid tolv var vi framme så var bara ge Liam mat med en gång. Sen gick vi till Baguettecafet eller vad man ska kalla det. Där vi alltid köper världens godaste baguetter. Är ett måste när man e i karlstad. Sen fick jag springa efter syrran på stan. Åkte i rulltrappor med vagn oxå. Det var verkligen inget kul alls. På HM stod det två tjejer med barnvagnar å skulle gå på i trappan. Men dom visste inte om dom skulle först eller om barnvagnen skulle först. Så dom gick på och av trappan innan som beslutade sig för att barnvagnen ska in först. det såg lite kul ut faktiskt. Så vi var tre barnvagnar i rad på väg upp i rulltrappan :p När Milli var nöjd med shoppandet så åkte vi till Mariebergsskogen. Jag fick syn på att stallet stängde om 30 min så vi bestämde oss för att gå dit först. Där fick vi se på hästar, höns, fåglar, grisar osv. Liam blev biten av en gäss å. eller vad det heter. Men han brydde sig inte. Jag satte mig på huk så han kunde se den å han stoppa in fingrarna i mun på den. Den stod ju precis i gallret med. Men tur Liam inte fick ont. Jag satt å höll i hans små fingrar när jag visade alla andra djuren :D Vildsvinet var inte så intressant. Den låg ju bara å dega i solen. Men fåglarna flög å tjattra å det var mycket intressant. Han fick även klappa lite på ena hästen. men det slutade ju givetvis med att han drog den i manen :p Vid kossorna kom en gubbe och börja fråga ut Milli om hennes kamera. Så kom han in på 33år sen å lite andra ointressanta saker. Men nere vid stugorna en kvart senare sprang vi in i han igen. Då prata han med oss igen. Han berättade om ahns yngsta dotter som var 21. Intressant. eller inte! Liam började bli trött och gnällig så vi bestämde oss för att åka hem. Tog lång tid därifrån. Milli bytte fil fram och tillbaka typ 4 gånger och de var knökat med bilar i båda. Längre fram hade det hänt en liten mini seriekrock på 3 bilar. Liam har sovit sen 19.28 typ. Jag sitter å väntar.

1 kommentar: