31 december 2008

NYÅRSAFTON


Idag vaknade jag vid tio av Liams skratt. Suprise suprise. Idag är det ingen vanlig dag. Det är nämligen 2008 års sista dag. Det har vart ett rätt jobbigt år faktiskt. Men nu hoppas jag på ett ljusare 2009 ist. Jag städade lite och tog med mig Liam till mamma för å leta efter en klänning. Men mamma hade ingen jag ville ha så vi gick hem igen. Lekte lite med Liam som tycker det e skitkul att göra ljud med munnen. Så söt så är han faktiskt. Sen gjorde jag mig i ordning inför kvällen. Halv sju gick jag till mamma och hon gav Liam mat medan jag letade efter brorsans hörlurar. Men jag hittade dom inte. Ringde Linda å frågade om hon hade några. Men det hade hon inte. Så jag ringde syrran. Visade sej att Kimmen hade några att spela musik i. Men fick iaf låna dom. Så jag, Liam å mamma gick över till Linda och åt en trerättersmiddag. Förrätten var någon toast grej med vitt klet å tomat. Kletet var inte så jättegott men resten var helt okej. Sen åt vi hasselbackspotatis, fläskfile å jag fick brunsås. Linda å mamma hemmagjord pepparsås. Sen till efterrätt blev det vit kladdkaka. Den var faktiskt riktigt god. Satt å skrattade åt Linda med. Hon skulle visa oss något på tv från datan men allt hängde sig hela tiden så vi fick inte se det roliga hon ville visa :) Sen kom syrran och Tony till Linda. Å då ringde Linda dit hennes bror Christian. Så vi satte oss och spelade Alias. Jag, Milli å Tony var i lag å mamma, Linda å Christian var i lag. Christian skrattade iaf gott åt att jag å Milli gissade Lika tre gånger i rad exakt samtidigt. Jag minns inte vad dom två första orden vi sa var med det tredje var iaf Pang. Och jag skrattar fortfarande när jag tänker på det. Linda, Christian och Mamma vann ju givetvis. Så jag gick hem å hämtade bilbarnstolen så åkte jag med Milli å Tony till stan å kollade på lite raketer. Liam var så söt med sina små hörlurar. Han såg typ två raketer sen somnade han. Haha social liten kille :) Var hemma runt halv ett. Var väldigt dött i jössefors då. Ringde mamma och hon svarade så vi pratade lite innan det blev tyst. Jag sa hallå? typ 20 gånger innan jag gav upp å la på. Tänkte hon skulle ringa upp men det gjorde hon aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar