09 december 2008

TIPPEN


Vaknade vid elva av att lillen ligger å skrattar. Han hade inte vridit sej ett halvt varv idag. Men hade lyckats få in foten i hålet i hörnet på påslakanet haha. Vi gick till mamma runt tolv. Så skulle vi åka t stan så jag kunde köpa välling å mamma lämna Nehats sopor från pizzan på tippen. Men när mamma står å lastar av kommer värsta sura tjejen dit å säger att bara företag får lämna där å mamma sa att det var ett företag. Å då sa hon att vi skulle väga in kärran å betala 1600 innan vi fick slänga nått. Sen sa ju mamma att det var från Åmot så smart som hon är. Så då slängde tanten ut oss från tippen å sa att vi inte fick slänga där överhuvudtaget. Så vi åkte inom mig å hämta nappflaska t Liam å då skrek Nehat att han skulle med. Så han åkte med oss till tippen i Köla. Där fick vi minsann slänga skiten. Fast det fick vi egentligen inte. Men killen sa att det gick bra för denna gången. För egentligen ska man köpa blåa sopsäckar å slänga det i å lägga det efter vägkanten. ÖHHH ja precis. Så skulle man göra. Visade Liam vart hans pappa bodde men han låg ju å sov så han brydde sig inte så värst mycket haha. Släppte av Nehat hemma. Åkte å lämnade kärran och handlade. Sen blev mamma med mig hem så vi åt mat å såg på film. Mamma la Liam på magen för hon ville se han rulla runt men jag frågade varför hon då la han på magen eftersom han rullade från rygg till mage mamma sa va? men det tar ju längre tid. Så han e duktig min lilla kille =) Har tagit lite mer bilder att ha på dopkortet idag. Ska ta lite mer sen. Blir bra kort men vill att han ska skratta å man missar ju alltid ögonblicket när han skrattar. Illa men så är det :D Skrattar han inte innan 23.30 då tar jag ett anant kort på honom :D Han e ju söt i vilket fall som helst. Skratta åt mamma idag med. Hon har nummret till min Linda i sin mobil. När hon ska ringa till Lisbeth så har det hänt två gånger att hon ringer till min Linda så hon borde ha lärt sig men inte då. Hennes telefon dog förut när vi skulle åka t köla så hon skulle låna min telefon för att ringa till Hanna. Men jag har tre Hanna i min telefonbok vilket mamma inte kollade. Så hon slog upp Hanna och ringde. Det var ju INTE den Hanna hon skulle ha utan en annan kompis t mig hehe. Så mamma sa att det inte var rätt å sen kolla hon min telefon å såg att det även fanns en Hanna Malmgren på telefon. Gissa om jag skratta haha. Skickade sms t Hanna å förklara att det inte var jag men hon skrev bara jag undrade vem det var haha :D Rolig min mamma är :P

1 kommentar: