22 februari 2009

TRÖTT

Gick upp 9.30 idag. Klockan 10.00 fick Liam frukost. Banangröt. Det tyckte han var smarrigt. Fast det vet jag ju. Han blir iaf inte kräsen på maten. Det är ju bra. Så han inte blir som mej som knappt äter något alls. Sen har han sovit rätt mycket idag med. Jag har städat i köket. Jobbigt. Slängt två sopsäckar därifrån. Och mamma säger att jag inte har nått haha jaja så kan det vara. Var för övrigt Fredrik som väckte mig i morse för att höra om de var lika tyst för mig som för honom vilket det är och gott är det. Är det inte han, hans pappa eller mamma så är det våran son som väcker mig. Så ni ser ju vilken släkt Liam brås på :) Liam fick äta en portion potatis och morotspure. Det där med smakportioner är bara dröl. Liam ska ha en hel portion av allt haha. Sen kom Syrran och Tony hit. 20.30 väckte jag Liam eftersom han annars aldrig kommer somna i natt. Så gav jag han mat och badade han. La han sen på golvet där han fick ligga naken och sprattla för det gillar ju han. Då börjar han ju givetvis kissa sej själv i ansiktet och innan jag hann upp i fotöljen och ner på golvet för å slänga handduken över snoppen så hade han ju redan kissat färdigt så var ju bara slänga han i badet igen. Sen tog jag på han blöja och pyjamas så la jag honom i sängen. Nu sover han nog tror jag. Han var vaken för tio min sen men har inte hört han sen dess. Kom på honom förut när han låg och lekte med den första nallen jag köpte till honom. Han låg med den i luften och skrattade som bara den så den sa väl något kul till honom =) Och Liam börjar ta av sig blöjan. Alltså han drar i klistret så det släpper så ligger han utan blöja rätt som det är. Och han använder vänsterhanden mer än höger. Betyder det att han blir vänsterhänt då? Sen vägrar han stå på sina fötter. Så fort fötterna nuddar golvet, knät eller något annat han kan stå på så drar han upp fötterna så han ist sitter i luften. Så han vill inte krypa och inte stå på fötterna. Hmm det tar sej nog så småningom. Är ju inte lätt för honom att hålla upp 9 kilo fett på sina minifötter :) hihi. nej nu ska jag koppla av lite innan läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar