21 februari 2009

MAMMA OCH SON MYS

Gick upp 9.43. Vaknade såklart av Liam som för en gångs skull grät. Gav han päron och äpple gröt till frukost. Något han inte ätit förr. Utan han har bara ätit banangröt. Men han verkade inte alls märka att han fick något nytt för det gick ner lika snabbt och enkelt som om han ätit det hela livet. klockan 10.05 så la jag och Liam oss i min säng. Där han fick en napp, en docka och en bitring att leka med medan jag låg och läste Nalle Puh boken för honom som han fick av Sofia i doppresent. Läste ett kapitel och sen gick vi ut i stora rummet där Liam fick ligga på magen på sin filt på golvet. Jag låg framför honom och gjorde min underarmstå övning. Många som fattade det där då va haha. Sen lekte jag med Liam. Klockan 11.00 vände jag Liam på rygg och ställde fram babygymmet så han fick leka med det medan jag gick till köket och diskade lite. 11.30 började jag klä på Liam kläder. 11.45 tog jag ut barnvagnen och la honom i den. Satte på mp3 spelaren och började gå. Jag gick genom skogen. Som för övrigt inte var plogad. Kom till sista vägen där jag skulle svänga vänster. Men eftersom den vägen var plogad men inte den jag skulle ut från så låg ju ALL snö i vägen. Så jag fick krångla i typ 10 min med att få över vagnen över det feta snöguppet. Och Liam som somnat så fort jag la han i vagnen låg och sov under hela mitt krångel. Fattar inte att han inte vagna eller iaf åkte ur vagnen för den stod liksom typ rakt upp och ner ett tag där. hehe. Kom iaf över och började gå igen. Stod en gubbe och skottade uppfarten. Han hälsade och det gjorde ju jag oxå så klart trots högsta volym och Nickelbacks braiga låt på mp3n :D 12.45 var jag hemma. Var ute i en timme alltså. Liam var vaken sista kvarten och låg och tittade på mig. Ställde barnvagnen halvvägs ner i trappan eftersom den inte får plats helt i gången för att dörren ska gå att öppnas och jag inte vill ha den inne blöt. Jag tog av Liam kläderna och gav honom mat. Sen la jag honom på golvet igen och gick och diskade ännu mer. Klockan 13.15 typ klädde jag på Liam och satte honom i bilbarnstolen. Han, Jag och mamma åkte in till stan. Åt mat på Shaloms. (En pizzeria) Jag gick fram för att beställa då mamma sa kebabtallrik. Så jag sa att jag skulle ha en kebabtallrik å så kom jag på mig själv och sa nej så var det ju inte jag skulle säga. Pizzagubben skrattade åt mig och sa nej kebabsallad utan lök och peparoni med ost eller? och jag bara ja precis så var det jag skulle säga å då skrattade både han och mamma :D Vadå äter jag där ofta eller? =) Liam började gråta och mitt i gråten ligger han och ser ut som han gråter men ahn får inte ut något ljud eller verkar inte få luft. har hänt tre gånger. Så mamma tog han i famne noch började typ skaka han så började han få luft och gråta igen. Han satt i mitt knä under hela måltiden. Han satt med mitt bröd i näven och sög så gott han kunde. Han åt även sallad då han såg att jag inte åt samma sak som honom. Han åt upp halva brödet innan vi var färdiga och åkte vidare till godishuset. Där vi mötte Monica som kommentera att hon sett både Liam och jackan förr. Jackan hade vi fått av henne och den hade hennes dotter och son innan så den e ju typ 27år gammal bara. Sen åkte vi hem och Liam somnade i en timme typ. klockan 15.30 vaknade han och vi la oss i sängen igen och läste ytterligare ett kapitel av Nalle Puh. Klockan 16.00 fick han modersmjölksersättning och sen satt vi och myste i fotöljen tills syrran och Tony kom hit vid 16.30-17.00 där någon gång. Så Liam satt i soffan och pratde och spottade med dom. Sen kom Linda hit oxå. Milli och Tony åkte och vid 18.00 la Linda Liam i sängen där han somnade. Sov till 21.00 då han vaknade. Fick ersättning och nu ligger han på golvet och babblar igen. Jag, Mamma och Linda sitter och tittar på hot chick nu.

Mamma kommenterade att min vagn stod halvvägs ner i trappan och frågade om det var jag som ställde den där. Och jag sa ja den får ju inte plats annars. Okej sa mamma. Sen kom Milli och Tony och då kommenterade Milli att min vagn stod så. Sen kom Linda och sa t mig att min vagn stod halvvägs ner i trappan så till slut var jag tvungen att fråga om det var något fel med det =)

Har tvättat 13-21 idag oxå. Fast bara mammas täcken och kuddar. Så nu e all tvätt jag har två kuddar till Laika kvar. så de e ju gött.

Nu har jag lagt Liam och ska se färdigt filmen sen ta upp tvätten. Hava a nice night =)

Jo just de. i gårdagens inlägg blev det fel. Det skulle inte vara en kompis t brorsans mamma utan en av brorsans kompisars mamma. hängde ni med nu då? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar