06 maj 2009

ÖGONLÄKAREN

Idag gav Liam mig sovmorgon till halv elva. Ibland e han allt gullig :)

Halv tolv ca skulle jag å mamma åka till karlstad till Hagahuset för å gå till ögonläkaren med Liam. Men vid elva ringer telfonreperatören å undrar om internet å allt det där funkade för hon hade tydligen vart här i morse å fixat det. men det gjorde det inte. Så mamma ringde syrran å bad henne köra mig å Liam så hon kunde stanna hemma å ta emot reperatören igen. Så syrran kom å hämtade mig. Vi hittade till haga. Men väl där frågade vi en dam om hon bodde här. å hon sa nej eller ja typ där (å pekade) hur så? Så Milli sa att vi bara ville ha en vägbeskrivning å det fick vi =) Så vi hittade dit. 5 min innan tiden kom vi dit. å skulle upp på 3e våning haha tack gode gud för hissar. Liam fick dropp i ögonen så pupillerna blev enormt stora. Så var han känslig för ljus. Det var ett nervfel på ögot som han komemr få leva med i hela sitt liv. Men så var han lite översynt oxå. Så han ska kollas upp igen om 6 månader. Nu behövde han inte glasögon eftersom de e rätt vanligt bland barn. Men har han inte växt ifrån det om 6 månader så ska han nog få glasögon. Stackars kille. :( men det var inte ärftligt så de e inte mitt fel :)

Efteråt gick vi runt lite i Haga. Var väldigt fint där faktiskt. Å Milli skulle absolut in på en scrappbutik som vi parkera utanför å hon inte ens visste fanns. Hon som jobbade där hade en son på 18 månader som vägde 9 kilo å hade stl 80 på kläder. Liam är 8 månader. har stl 86-92 å väger 9805g haha. Sen åkte vi till city å köpte baguetter som jag fick dela med Liam. Sen gick vi till stadsträdgården. var inte så fint just nu men kanske är det till sommaren när allt fått blomma och sånt. Sen åkte vi hem.

Och hemma berättade mamma att reperatören fått ordning på internet :) Fast hon fick ringa hit en till. Vet ni vad felet var? BRORSANS KATT!!! precis. hon fick barn i köksskåpet när internet försvann. å nu hittade dom att det är skrutten som rör sig så att sladden åker fram å tillbaka så det blir kortslutning eller nått sånt. Så dom bytte kontakten där. Det innebär att kontakten till telefonjacket går igenom köksskåpet. Ja bra gjort det här bygget förstår ni :)

Chrille å Camilla är här. Dom ser på film för dom kan inte se på deras dvd. Jag har redan sett filmen så jag roar mig här ist. Ska sova när dom åkt för ska upp tidigt igen.

1 kommentar: