12 maj 2009

DÅLIGT UPPDATERAT

Oj vad kass jag blivit på det här. Men de får vi ändra på.

I lördags så kom syrran hit och hämtade mig och Liam så vi åkte på världens sämsta tivoli. Var MAX tio pers där å lite karuseller var det oxå. Dom flesta stod stilla eftersom ingen åkte. Vi tog ett varv där bara så gick vi till nöjesbutiken å hyrde två filmer ist. Eftersom jag inte hade med mig mat till Liam så åkte vi hem till mig och kollade på film. Mamma var hemma så hon kollade med oss. Första filmen var Sex Drive. Skitbra film faktiskt. Vi skratta en himla massa av den. Sen kollade vi på barnhemmet. Å jävlar vad vi skrek. Först var det något i filmen. Sen var det Laika som flög på katten bara sådär å sist var det Linda som knackade på dörren. Haha fan vad vi skrek. Tror inte linda blir mottagen så förr ;) Efter filmerna satt jag, mamma och Milli och pratade. Mamma konstaterade att hon hade snuskiga barn. Och vi konstaterade nog att det kom från henne :D haha Vid tolv åkte syrran iaf hem.

I Söndags så var jag barnledig. Liam var hos farfar. antar fredrik var med men vi pratar inte längre överhuvudtaget så jag bryr mig inte. Fredrik vet iaf inget om Liams fel han kommer leva med i resten av sitt liv. Han får skylla sej själv när han inte vill veta något av mig. Så bara hoppas att vi någon gång när Liam blir äldre kan prata igen. Just nu e det ju Roland eller Siv som hämtar och lämnar. Känns faktiskt bra att jag slipper Fredrik. Så nu vet ni det allihopa. Jag sov för övrigt hela dagen typ.

I måndags var jag och Camilla på Arvika Bostad för å kolla lägenhet åt mig. Men då har han inte ens skrivit in mig i kön än. Så han gjorde det igår. Har bara 68 före mig i ena området. Å jag har sökt i HELA Arvika så lär ju vara bra mycket fler före. Så det där med lägenhet skiter sig nog rätt gott... Tyvärr. Sen åkte vi till Taserudsgymnasiet för å skriva in mig på bemanningen igen. men eftersom jag inte är utbildad får jag inte. Nya regler. Vilken dålig skit tycker jag. Så vi bestämde att jag ska börja plugga det. Men fanns inget här. Så vi blev skickade till ANC ist. Så vi gick å träffade brorsan å hans kompisar. Brorsan skulle äta innan han blev med. Så vi stod med andra av hans kompisar tills han kom å vi kunde åka till ANC. Där var hon inte jätte hjälpsam direkt. tyckte jag skulle flytta. Vilket jag inte får för Fredrik. Mina möjligheter att få plugga var inte stora med tanke på att jag inte har slutbetyg i gymnasiet. Så nu har jag iaf sökt in till en utbildning så får vi se vad som görs.

Idag har jag, mamma och Liam vart i Arvika på skattemyndigheten å hämtat ut personbevis å kopierat betygen. Och skickade in det. Hoppas det går snabbt för sista ansökningsdagen är i övermorgon. Måste ju göra något när jag inte får jobba på dagis mer. Så fort vi kom hem somnade Liam. Å jag sitter här å är väldigt hungrig. Men tror inte vi har bröd? Så vet inte vad jag ska ta å äta. Sugen på hasselbackspotatis.

och förresten igår satt jag å beställde MASSA kläder till Liam. från NIO olika ställen. Kan se att detta blev otroligt jävla dyrt. Men med tanke på att han växt ur ALLT han har i stl 74-80 å jag inte hade direkt mycket i 86-92 så måste man ju beställa allt. Så nu har han lika stor storlek som barn i 1,5år. Illa men jag sa till han att han INTE får växa ur den storleken på LÄNGE. Hans reaktin? Gapflabb of course!! :) Men beställde massa som tex mamma är bäst och sådana trevliga saker ;) hihi. Längtar till jag får hämta ut paketen. Apropå paket. har posten kommit än tro? =)

Och jo just det. Jag skulle ringa min BVC tant för Liams huvud. Men hennes nr hon gett mig funkar inte. Bra va? Å så ska jag ringa barnomsorgen å placera Liam i kö. Måste placera han i Jössefors å så får han flyttas till Arvika om jag flyttar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar