24 maj 2009

JÖSSEFRÖJDA + KULTURKVÄLL

Brorsan kom hit i natt å sov här. Så vid två typ så åkte jag, mamma, Liam å Chrille in till stan för å se på Jössefröjda och kolla tiderna på kulturkvällen då dom gjort otroligt DÅLIG reklam om det. Iaf så gick vi å kollade på bilarna som stod kvar på bilutställningen. var inte så många kvar iof men fanns en del. Liams första bilutställning :) Mamma var nöjd att det var raggarbilar å inga gamla volvosar som hon sa. Att Liam fick se nått med stil. Men Liam kommer få se på volvosar med för mig =) Efter två varv å en titt på tidkartan som vi inte fattade nått av så satte vi oss ned å då kom Camilla. Chrille visslade på henne utan en reaktion så jag skrek på henne å hon vänder sig om å kommer till oss. Ville hon hellre höra mig än brorsan kanske? ;) Haha. Men sen gick Camilla och Chrille vidare till amigo för att äta pizza med Camillas familj. Jag och mamma gick vidare till scenen för å se Jössefröjdadrottningen koras. Bredvid scen stod Stefan. Han är någon sorts frilansfotograf eller nått sånt. Så vi gick till honom å fråga om han höll koll på tiderna ikväll. Å så säger han tider? hmm vid åtta börjar robinsson å senare är det CSI Miami å jag bröt ihop av skratt så mamam fick ju förklara att hon menade kulturkvällen å då började han oxå skratta :D Det var kandidat nr 3 som vann. Hon hette Anna Liljestrand. Efter det åkte vi hem.Linda kom på besök å vi satt å pratade. (Jobbigt att skriva om två Linda då ingen fattar vilken linda jag menar) ;D Sen diskade jag massor. Otroligt mycket disk man får ibland alltså. Bakade ju bullar i förrgår :) hihi. Sen vid sex typ la jag Liam. Just för att han skulle få vara uppe sent i natt. vid åtta vaknade han å fick mat. å vi busade lite å hade oss. han tycker det e kul att åka upp å ner å snurra runt så en karusellkille lär han bli :D Och för övrigt är han väldigt cool med skärp =) Och jag tror nästan att det e likadana byxor som hans pappa har haha :DVid halv tio åkte vi in till staden igen men då bara jag mamma å Liam. Vi mötte upp Linda, Monica, Sara å MT vid grusparkeringen å dom öste på att det var fel å de var tomt å inga folk å bla bla bla :) Sara å MT åkte hem å vi andra gick bort till skylten då även Linda å Monica fick se att det faktiskt skulle börja en dansshow klockan tio å en eldshow klockan elva. Så vi tittade på dansen som jag inte riktigt tyckte var dans för tyckte inte de var bra men. Inte sån dans jag trodde de skulle vara. Sen kom Arvika Nyheter å ville ta kort på oss eftersom hon tyckte det var kul med flera olika åldrar tillsammans. Tror ingen av oss var pigg på den iden men fick snällt ställa upp ändå. Sen tog hon namnen på oss å först monicas. å sist Lindas. Så hon sa jaha ni e syskon å då bröt ju alla ihop av skratt eftersom det är mamma å dotter. Men Monica levde gott resten av kvällen iaf =) Efter det gick vi ett varv på stan. Linda såg att Karl Johan spelade musik på bakgården så vi gick dit å lyssna för han e tydligen från Jössefors. Alla stod å dansa som galna :P Liam tyckte det var kul när jag dansade så :p Klockan började närma sig elva så vi gick tillbaka till strandparken där eldshowen skulle vara. Var en kille å två tjejer. Tror ni Liam var intresserad eller? Han släppte aldrig elden med blicken. Han var så inne i det att han sket i å berätta att han ville ha mat :) Haha å de roligaste var precis innan dom börja sa killen att ni får jättegärna ta kort å så (mamma tar kort med blixt) MEN utan blixt å pekar på mamma eftersom hennes kamra blixtra till precis då. Då skratta jag iaf haha de var kul :P å Jag märkte att mina kort blev LJUSARE utan blixt. Med blixt blev det bara svart typ. Konstigt. Men det var en kul kväll iaf :) Bara man inte hamnar i tidningen på måndag :( hehe
Idag tycker Linda jag ska gå till henne å scrappa å Madde tycker jag ska komma å leka. Men jag behöver städa. Å tänkte jag skulle göra det när jag var barnledig. Men Fredrik ska inte ha Liam idag så då var frågan om jag ska städa ändå, leka eller scrappa? Hmmmmm ja precis.

1 kommentar: