05 maj 2009

LÅNGT INLÄGG IDAG

Var ju ute i lördags då va. Liam var hos farmor å sov så mamma var ensam hemma.

Jag åkte med syrran och Tony till linda och jonas. så följde vi jonas till christian. Men sen gick jag och linda ut och satte oss i solen. kom på att trappan var bra då den e högt upp :) sen åkte vi med fredrik, jenny å brorsan till dottevik. eller ja fredrik å jenny bara släppte av oss:p dit kom Ronja oxå. det trodde vi aldrig =) trevlig överraskning. samo kom å hämtade oss där så vi gick till tiki. träffade bla jeanette. sen skulle vi på mulan. men jag slog i huvudet å var helt plötsligt på timmys. Linda ringde ambulans men sen kom polisen å körde oss till akuten ist. när vi kom därifrån så kom Camilla med gipsad arm å hämtade oss (brorsan råkade bryta den i fredags. han stängde bagageluckan på handen) sen var vi på viktors å hämta brorsan, anders å jonny. sen släppte dom av mig och linda hos Valle. sen gick vi å fick möte av jonas så då gick vi hem.

När jag kom hem berättade mamma att internet, telefonen å digitalboxen slutat fungera. så jag har inget av det. kul att jag inte ens kan se på tv eftersom alla kanaler e på boxen. så blir film om dagarna. mamma gjorde felanmälan på telia men jag försökte förklara för henne att jag inte hade hemtelefon hos dom så hon måste säga mitt personnr. men det fattade ju inte hon. sen ringde hon felanmälan på telefon med. å dom skulle komma om 1-5 dagar å kolla det.

Brorsan har sovit hos mig i 2 nätter nu. Vi såg på USEL skräckfilm första natten å andra natten var det lite bättre film på tur :)

I morgon ska jag å mamma till karlstad för å gå till ögonläkaren med Liam. På haga. hur man nu hittar dit då. men hon gav mig en rätt så bra beskrivning antar jag. så bara hoppas man hittar.

Liam har fått sin första tand idag kan jag ju tillägga :) min glada lilla skit.

Nu sitter jag och mamma hos syrran å ser på tv. ugly betty. men väntar på desperata hemmafruar för är det jag vill se.

Nu ska jag hinna kolla mailen, bdb å facebooken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar