30 juni 2009

MÅNDAG-TORSDAG

Har inte orkat skriva på länge. Haft fullt upp.

MÅNDAG: Jag och syrran kollade på en lägenhet å var på bolaget. Vid 17 kom Henrik och bytte drivremmen. Sen åkte jag, syrran och Liam ner till Stora Mellby. Vi var framme vid 21 tiden ungefär. Carina, Jannike å Rikard åt pizza å Marie satt å degade med oss. Sen åkte alla så vi satt å höll Marie vaken till 01 innan hon fick lägga sig hehe. Liam somnade med en gång jag la han vid 22 tiden å så sov han ända till 06.20 men somnade om efter maten å vaknade 09.30 =)

TISDAG: Vi åkte ner till Jannike våran kusin så fort vi vaknat typ. Där kom det en liten kille å mötte oss som vi gissade var hennes son Robin haha. Han var 6 månader sist jag såg han. Han var iaf otroligt söt å mycket vild :) Vi gick ner till min gamla klasskompis Angelica. Hennes syster Camilla var med oxå. Har nog inte sett henne sen vi flyttade upp för 9 år sen. Robin hoppade studsmatta, Liam kröp omkring, Camilla sprang efter sin hund å jag syrran, jannike å angelica satt å prata. Lagom till vi skulle gå vaknade Angelickas yngsta dotter Olivia. Åkte till hultet där Ann-Britt var å hjälpte till med veden. Sen åkte vi till farmor för å äta hennes goda mat. Marie hade ringt å frågat om hon bjöd henne å 2 arbetare på middag å de tyckte farmor att hon kunde göra. Hon blev så chockad när hon såg att det var vi. Men hon blev väldigt glad =) Jag, Milli, Liam, Jannike, Robin å Rikard grillade på kvällen. Rikard hade lite kul stil när han skulle få Robin att stanna haha. När vi åkt tillbaka till hultet å lagt Liam åkte vi till Mellby å lämnade Lasse som oxå kommit ner till hultet för å hjälpa till med veden. Han visade sin lägenhet som var otroligt fin å billig :) Sen när vi kom till hultet igen högg jag ved för första gången i mitt liv. Milli oxå. Och bara så ni vet var Marie å Ann-Britt på hultet så jag lämnade inte Liam ensam när jag var hos Lasse :)

ONSDAG: Vi åt en god frukost ihop med Marie. Hon gjorde varm choklad :) Så otroligt gott det är alltså. Hon var chockad att Liam åt en hel brödbit med kanterna å alltihopa. Hon tyckte Liam var så snäll hela tiden :) Efter en redig frukost åkte vi till Trollhättan å handlade. Jag köpte en skrivare =) Milli en digitalkamera. Var där i 3 timmar typ innan vi kom till hultet. Marie gjorde falukorv å stuvade makaroner. Korven kostade 87 kronor å de var dyrt tyckte vi. På kvällen åkte vi till Jannike som fyllde hela 22år å bakat en tårta för första gången i sitt liv typ =) Eller bakat å bakat hon hade slängt på lite grädde å choklad på en marängtårta men den var god :) Vi köpte en såsslev å en kokbok till henne för hon var tydligen värre än mig i köket hehe. Blev en tidig kväll i säng. redan vid 22 typ. Inte för syrran för hon kunde inte somna så hon gick upp å satte sig vid datan :) Men jag sov som en gris :D

TORSDAG: Vid 12 åkte vi ner till farmor och spelade ett parti skip-bo. Lima var otroligt gnällig å ville inget alls. Då kom jag på att han inte bajsat sen måndag morgon så han hade nog ont. Vi gick ner till ica medan farmor lagade mat å köpte katrinplommon. Men Liam bara spottade ut det å ville inte alls ha. Så vi åt mat med en gnällig unge. Han ville inte ens äta middag han som e så glad i det. Efter maten gick vi med farmor till apoteket. Där sa dom åt mig att gå till BVC innan jag gav Liam något. Gick till BVC där dom kunde ta emot mig trots att jag bor 25 mil bort =) Dom sa till mig att stoppa in en febertermometer eller testa messmör så skulle han skita på en timme. Men inget kom. Men han blev iaf lugnare efter en smörgås med messmör. Åkte till hultet å la honom. Milli oxå hehe. Jag satt å läste en bok. som tog slut. Väcckte Milli å Liam lagom till vi skulle åka å hämta upp Jannike. Åkte till Alingsås för å bowla. I väntan på dom andra gick vi inom elgiganten där Milli köpte en kameraväska. Sen kom farmor å Therese å sist Rikard. Så gick ner å bowlade. Jag spelade mot Therese å farmor å jag vann =) Milli mot Jannike å rikard å kom 2a :) Var första gången jag bowlade. det var riktigt kul. Efteråt åkte jag, Milli, Liam, Jannike å Rikard till Mc Donalds. Jag, Milli å Liam fortsatte till hultet själva. Där packade vi våra saker. Gav Liam mat å sa hej då till Marie så åkte vi hem. Liam sov i början. Sen i mitten började han gnälla väldigt. Han blev tyst efter att han fått äta messmör från tuben. Men så blev han gnällig igen. Gav han mer messmör han blev lugn så fortsatte det. Dom sista 40 minuterna gallskrek han. Man fick inte ens röra honom å magen var stenhård. Så vid 23.30 så fort vi kom till Arvika släppte syrran av oss på akuten där mamma mötte oss. Vi slängde över mina å liams saker från millis bil till mammas å så gick vi in. Där tittade dom på Liam å så. Sen vid 01.30 fick vi åka hem å då sa läkarn bara kom tillbaka om 2 dagar om inget hänt. Det var all hjälp man fick. Men när vi kom hem somnade Liam å sov till 11 på förmiddagen. Då hade han bajsat =) Orange hårt bajs. Kul å veta.

1 kommentar: