01 augusti 2009

TRÖTT SOM FAN

Igår blev Liam trött vid 17 tiden. Men eftersom jag lägger han mellan 18-18.30 så fick han snällt vara vaken. MEN inte ville han sova när jag la han. Så efter att jag hört han gnäll å gråt i evigheter så tog jag upp han igen å började leka. När inte det dög gick jag till mamma. Men hon å Simon skulle åka till syrran så jag sa att då blir vi med. Hoppades Liam skulle somna i bil. Var hos syrran vid 22.30 typ. Liam var jättenöjd där han fick krypa på golvet å dra i alla verktyg. Syrran var i sin nya lägenhet å byggde ihop sina nya möbler hon köpt. Sen åkte vi hem och mycket riktigt vid 23.40 typ somnar Liam i bilen. Bar in han å la han i sängen å han fortsatte sova i en timme ungefär innan han vaknade av att han hade ont. Stackarn får sin 3e tand nu å jag har slut på alvedon. Så fick trösta han. Men de gick bra å han somnade. Jag gick å la mig vid 02.00 typ å kunde inte somna förrän vid 04.35 å vid 08.30 var det bara att snällt kliva upp med honom.

Gav han havregröt å smörgås. Det var tydligen väldigt kul å doppa smörgåsen i gröten. Han har börjat peka på glaset när han vill ha dricka. Det tycker jag e bra för jag e kass på att komma ihåg att han ska dricka under middagen typ. Har bara vart hemma hela dagen idag. Å ändå inte hunnit med något som jag skulle ha gjort. Eller jo satte upp några tavlor. Jag, Mamma, Liam å Simon åt grillat idag. Sen typ en timme efter maten så busar mamma med Liam så han e upp och ner typ då såg hon att han hade något i gommen. Där hade han bröd efter korv å brödet som satt fast. Hon fick ta i hårt för å få loss det. Han hade väl sparat det ifall han inte skulle få mat :) Vid 18 stoppade jag han i badet. han har äntligen börjat tycka om att bada så nu går han t.o.m fram till duschen när vattnet rinner. Iaf så stod jag utanför badrummet å satte in tavlor i hallen. Så ställer sig Liam upp. Så jag säger till han att sätta sig ner för det är halkigt. lägger ner hammaren å precis när jag kommer fram till Liam halkar han å landar under vattnet. Han vart jätterädd å bara skrek. Så jag tröstade honom å sa att nu vet han det till nästa gång typ. Tvättade han å tog upp han. Gosade lite å sen fick han blöja å borsta tänderna sen var de läggdags. Hinner gå till datan innan jag hör skrik. Då har han bajsat. Bra kille det där :) Så bara byta igen. Mamma kom in vid 20.00. Liam vaknade å NU har jag precis fått han att somna igen. Jag är astrött å skulle göra så mycket i morgon när Liam är hos pappsen. Men så fyller Camilla 23 år å vi ska hjälpa Milli flytta så det där med å slipa Liams rum e nog en bra ide en annan dag haha. Ska hoppa i säng nu äntligen. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar